Звіт за напрямом 4: Управлінські процеси
1. Загальна характеристика самооцінювання
Самооцінювання управлінських процесів у закладі освіти проведено комплексно, із залученням усіх категорій учасників освітнього процесу. Використано анкетування, аналіз документації, спостереження за освітнім середовищем, а також опитувальники для адміністрації, педагогів, учнів, батьків, психолога та представника учнівського самоврядування.
Кількісні показники участі:
Батьки — 20 анкет (100% заповнено)
Педагогічні працівники — 16 анкет (100%)
Учні (14+) — 11 анкет, з них 10 заповнено (91%)
Адміністрація та інші — 6 анкет (100%)
Це свідчить про високий рівень залученості, відкритості та готовності закладу до самоаналізу.
Загальні результати за напрямом 4
Оцінювання охоплювало п’ять управлінських вимог. Усі показники перебувають у межах від 3,403 до 3,847, що відповідає достатньому або високому рівню якості.
Вимога 4.1 — 3,403 (достатній)
Вимога 4.2 — 3,417 (достатній)
Вимога 4.3 — 3,847 (високий)
Вимога 4.4 — 3,475 (достатній)
Вимога 4.5 — 3,575 (достатній)
Жодна вимога не потрапила до категорії «низький рівень» або «рівень, що вимагає покращення».
Аналіз управлінських вимог
Вимога 4.1: Стратегія розвитку та планування
У закладі затверджено стратегічний документ, який містить місію, візію, SWOT-аналіз, стратегічні напрями та конкретні кроки. Пропозиції учасників освітнього процесу враховані, хоча їх участь у розробці була частковою. Педагоги та батьки брали участь у формуванні річного плану, але не масово.
Рекомендації:
Розширити участь учнів, батьків і педагогів у стратегічному плануванні.
Проводити відкриті сесії для обговорення цілей розвитку.
Вимога 4.2: Прозорість, довіра, етичні норми
Керівництво сприяє створенню комфортного середовища. 93,75% педагогів вважають адміністрацію відкритою до спілкування, 87,5% — відзначають наявність зворотного зв’язку. Комунікація здійснюється через онлайн-зустрічі, месенджери, сайт школи. Створено скриньку довіри.
Рекомендації:
Посилити публічність управлінських рішень на відкритих ресурсах.
Впровадити регулярні опитування щодо етичного клімату.
Вимога 4.3: Кадрова політика та професійний розвиток
Найвищий показник серед усіх вимог. Усі педагоги мають відповідну освіту, працюють за фахом. Вакантні посади не перевищують 10%. Створено умови для підвищення кваліфікації, саморозвитку та інноваційної діяльності.
Рекомендації:
Розвивати індивідуальні професійні траєкторії.
Впровадити менторські програми для молодих педагогів.
Вимога 4.4: Людиноцентризм, співпраця, громада
100% батьків і педагогів вважають, що їхні права дотримуються. Серед учнів — понад 90%. Учні почуваються безпечно: 63,64% — цілком комфортно, 36,36% — в основному комфортно. У закладі створено умови для самоврядування, участі в житті громади. Оцінки за критеріями індивідуалізації навчання — нижчі (3,2–3,222).
Рекомендації:
Посилити індивідуалізацію освітніх траєкторій.
Розширити участь учнів у прийнятті рішень та взаємодії з громадою.
Вимога 4.5: Академічна доброчесність
У закладі впроваджено положення про академічну доброчесність, яке містить механізми забезпечення, порядок виявлення порушень, види відповідальності. Проводяться тематичні тижні, бесіди, уроки. 100% учнів підтвердили, що з ними проводяться бесіди про доброчесність. Педагоги добирають індивідуальні завдання, посилаються на джерела, об’єктивно оцінюють результати.
Рекомендації:
Інтегрувати теми доброчесності в навчальні предмети.
Посилити антикорупційну просвіту через кейси, тренінги, дискусії.
Загальні висновки
Управлінські процеси в закладі функціонують стабільно, з високим рівнем етичної культури, професійної підтримки та відкритості.
Найсильніші сторони — кадрова політика, етичне середовище, залучення педагогів.
Зони розвитку — стратегічна участь спільноти, індивідуалізація навчання, публічність рішень, антикорупційна культура.
Пропозиції для вдосконалення
Розробити механізми постійного залучення учасників освітнього процесу до стратегічного планування.
Впровадити системну роботу з індивідуальними освітніми траєкторіями учнів.
Посилити публічність управлінських рішень через сайт, соціальні мережі, відкриті зустрічі.
Розширити антикорупційну просвіту та практики академічної доброчесності.
Створити умови для менторства, професійного обміну та інноваційної діяльності педагогів.